Saturday, November 21, 2009

asal usul?

selamat pagi..;) arini aku bgun awl..hehe..act dpt tugas smlm~abah aku suh basuh kaen 4 de wh0le fmly~bykkk tp aku menerime nye ngn ati yg senang..hehe...sbb aku mmg ske maen sbun..buih sbun..best tau..;p sblum mule nk crte, aku nk ucapkan takziah kpd athira n0r, yg telah kehilangan ayahnye pg td~she's 1 0f my bff kt uitm...hrp2 tira n family tabah n kuat smgt lalui dgaan yg dberikan 0lehNya..n sem0ga r0h ayahnye dicucuri rahmat..aminn....

hurm..k0rang tau x keturunan fmly k0rang?smlm..aku br tau serbe sedikit ttg family aku~kedua belah mak abah...0k..kt crte sblh abah aku dl eh..abah aku mmg 0ri 0rg n9~xde cmpur2 pun,mmg tulen 0rg melayu...abah aku pnah ckp, m0yang die dl berasal dr phg..then kawen ngan 0rg n9 n trus menetap kt cni..kg abah aku kt batu kikir,k.pilah~s0..abah aku n fmlynye mmg pndai+pekatla ckp l0ghat n9..kdg2 bl blk kg,jmpe sedare2 t'utame time raye la kan,aku xphm sgt pe yg di0rang bualkan..er..aku akui aku mmg xpndai ckp l0ghat~bkn xpenah nk blaja, tp asek xm'jd jerrr..huhu..mgkin aku drp kecik dibesarkn dikalangan n dikawasan yg mmg xckp sgt l0ghatnnye..

sblh mak aku plak..ha..ni byk cmpur..at0k aku 0rg minang,mmg berasal dr padang,sumetera~nnek aku plak 0rg jawe,pun mmg berasal 0rg ind0nesia tp xtau dr mane..hehe..at0k aku ni mmg kuat semangat minangnye,smpi umah kg mak aku pun,atap die b'bentuk mcm tanduk kerbau tu..dl ms kecik,aku pun pelik~np umah at0k aku je dlm kg tu,bntuk die laen...da besar ni br aku tau...hehe..at0k aku jgk fasih b'bahase minang, t'utame bl jmpe kaum kerabat die..t'masukla Dat0 Seri Rais Yatim,beliau sm asal usul ngan at0k aku...see..aku mmg rugi kan..pttnye aku b0le ckp dlm pelbagai dialek..ni mmg aku akui, aku xpnah blaja langsung,..setaun skali t'utame ujung taun, at0k n nnek aku akn blk ke kg kg die kt sumatera nun..dl slalu naek kapal dr melaka ke dumai tp skang at0k aku da xlrt sgt s0 naek flight je la..mak aku ckp, msh ramai lg sedare2 at0k aku yg tgl kt sumatera tu~tp at0k aku mmg dilahirkn di m'sia...0rg sumatera dl2 mmg ade yg b'hijrah kt tmpt aku ni n m'bina kg kt cni...

nnek aku plak mmg asal 0rg jawe tp nnek aku sndiri xpndai sgt ckp l0gaht jawe..mgkin arwah m0yang aku dl xamalkn k0t l0ghat tu di umah...keturunan family nnek, aku xbrape tau sgt..bl tanye, nnek aku xigt da then mak aku pun xtau sgt..juz tau arwah m0yang aku mmg 0rg ind0nesia,da besar br arwah dtg m'sia..kawen ngan 0rg cni..tula..aku xtau um0 sbnr arwah m0yang..kalu iktkan dlm ic um0 die 89..tp ms die dftr kt cni,die da besar pun..0rg dl2,kt xdpt nk tau sgt um0 yg accurate..fmly mak aku pun mmg xpndai ckp l0ghat n9...ckp mcm bese je..mak aku la pndai ckit~t'pengaruh ngan abah aku..hehe...k la..mau tlg mak aku msk..daaaa..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails