Friday, January 11, 2013

Kufur nikmat

Assalammualaikum:)
Mate da penat sbnrnye tp xmau lelap.hehe
Skang ni da cepat tdo sbb sy da keje mlm.sy ngajar tuisyen wktu mlm skang ni,8-10.everyday u know,sbtu n ahad je yg xde..tu pn husband da risau da tkt sy xlarat..tp stakat ni alhamdulillah msh mampu n larat lg..dan yg penting sbnrnye sy mmg minat nk ngajar tuisyen,kan org ckp yg penting minat kene ade brla keje yg kt buat pasti berjaya:)

Kebelakangan ni byk isu jeles antara kwn2 ni yg sy dgr.sy pun penah alami,yg sederhana ade yg ade dasyat pn ade hehe
Slalunya mslh ni happen dikalangan kite2 ni,kaum perempuan.org lelaki xde nye nk jeles ngan kwn2 diorang kan.
As human being, mmg kt akan cemburu dgn ape yg org laen ade,org laen dpt,ape yg org laen nikmati,tapii cemburu jgn la cemburu buta uolls.kalu cemburu buta kt seolah2 xbersyukur ape yg Allah da kurniakan pd kt..dan sbnrnya kt da mempersoalkan ape yg Allah buat dan tentukan tuk hdp kt..tu da jd kufur nikmat.ehem bukan nk jadi ustazah tp nila die pesanan abah sy 'jgn mempersoalkan mengapa jd begini,mengape kt xbole dpt mcmtu'
Alkisahnya dulu sy penah tnye dpn abah sy mcmni 'abah,nape cepat jodoh kaklong?ha mmg abah 'cuci' sy abis-abisan hehehe.

Hdp setiap manusia adela berbeza hala tuju dan nikmat yg Allah bg juga xsame.sbnrnye ia juge adela bergantung kpd amalan kt,doa kt,hati kt bersih atau tak..
Dunia nk akhir zaman,jgn sibuk da nk jeles ngan kehidupan org laen..sibukkan dri lengkapkan amalan kt..dunia hanya sementara akhirat nanti yg abadi..:')
Sy cume berikan pendapat smbil menasihati dri sndri juga.
Peace ni war!!gudnite people;)

2 comments:

eyqaaman. said...

Biasalah tu kak.. org perempuan ni kan cepat jeles, iri hati.. just think positive jelaa kan?? hehee :)

siti khairunnisa said...

Tula eyqa..kt mmg ade sifat jeles tp jgn overdose jeee hihi;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails